Ticketshop voor Theater Kees
Voor Theater Kees, onderdeel van Theatergroep Koperen Kees, heb ik een nieuwe website ontwikkeld. Gezamenlijk zijn we vanaf scratch begonnen met het inventariseren van de wensen. Vanwege de specifieke eisen bleek al gauw dat een eigen platform het beste aansloot op de behoeften.
Zo groeide de website uit tot een eigen kaartverkoopplatform. Eveneens heeft deze nieuwe designtaal de weg vrijgemaakt voor een design systeem waarin de diverse onderdelen van de vereniging hun eigen sub-identiteit hebben gekregen.
Opdracht
Theater Kees kon ik helpen door het merk op te frissen, een uitbreidbaar design systeem te ontwerpen en een schitterende website te ontwikkelen.
In diverse workshops hebben we gezamenlijk de customer journey in kaart gebracht en middels een waarde propositie sessie de behoeftes ontdekt van de belangrijkste gebruikers.
Dit maakte ons duidelijk dat het aanbod van Theater Kees moet worden onderverdeeld in hoofd- en bijzaken, zodat de verschillende doelgroepen met verschillende wensen niet worden afgeleid door irrelevante informatie.
Toen werd besloten de website volledig te herzien, hebben we dit moment ook gelijk aangegrepen om de huisstijl onder de loep te nemen. Doel was de huisstijl te vernieuwen en tegelijkertijd de solide basis te behouden. We begonnen met de basiskleuren en vormentaal. Uiteindelijk is deze set uitgebreid met extra steunkleuren en nieuwe typografie voor de broodteksten en ondertitels.
Neem de tijd om langs de schitterende ontwerpen te bladeren die we hebben gemaakt voor de nieuwe app en website.
Via de vernieuwde website is het bestelproces gestroomlijnd en is belangrijke informatie voor bezoekers vindbaar. Het design vormt zich soepel naar het scherm waarop je kijkt. Want de tickets die je thuis bestelt moeten op je smartphone snel toegankelijk en te scannen zijn.
Wil je sparren of elkaar beter leren kennen? Van doordachte UX tot een verzorgde infographic. Met mijn allround ervaring weet ik zeker dat ik iets voor je kan betekenen.