Kermis FM app en website

Tien dagen per jaar vertelt Kermis FM je alles over wat er op de Tilburgse Kermis gebeurt. 15 jaar geleden begonnen als een radiozender op een zolderkamertje, inmiddels een mediaplatform die op alle denkbare platforms content maakt.

Bij Kermis FM maken vrijwilligers radio, televisie, social content, achtergrondverhalen en nieuws. Op kermisfm.nl en in de app komen al deze contentvormen samen.

Opdracht

Met een enthousiast team ontwikkelenden we een compleet nieuwe website en bijpassende app, zodat je met Kermis FM niks van de Tilburgse Kermis hoeft te missen.

  • Design

    UI/UX Design

  • Opdrachtgever

    Kermis FM

  • Tools

    Figma, Craft CMS

  • Jaar

    2021

Open Project

Uitdaging

Een frisse en nieuwe online uitstraling voor Kermis FM, waar de grote diversiteit aan dagelijkse content kan worden gedistribueerd. De bestaande website sloot niet meer aan bij de wensen van de kermiszender, dus hebben een paar enthousiaste vrijwilligers zich verenigd om de basis te leggen van het nieuwe kermisfm.nl

 

Vrijwilligers van Kermis FM komen vanuit het hele land. Figma begon in deze tijd behoorlijk aan populariteit te winnen en dat paste perfect bij een organisatie zoals Kermis FM. Dankzij het toen nog onbekende Figma, konden de ontwerpen ook via remote werken gestalte krijgen.

Deliverables

Toen werd besloten de website volledig te herzien, hebben we dit moment ook gelijk aangegrepen om de huisstijl onder de loep te nemen. Doel was de huisstijl te vernieuwen en tegelijkertijd de solide basis te behouden. We begonnen met de basiskleuren en vormentaal. Uiteindelijk is deze set uitgebreid met extra steunkleuren en nieuwe typografie voor de broodteksten en ondertitels.

Achter de schermen

Neem de tijd om langs de schitterende ontwerpen te bladeren die we hebben gemaakt voor de nieuwe app en website.

Een design dat meebeweegt

Of je nu thuis bent of in de trein zit. Kermis FM brengt de Tilburgse Kermis naar jou. Daarom moet het ontwerp zich aanpassen naar het apparaat dat je op dat moment gebruikt. Doordat het design systeem met deze gedachte is opgebouwd, hebben we ervoor gezorgd dat gebruikers cross-platform dezelfde ervaring hebben.

Turbo op die turbo!

Tijdens dit project is de merkidentiteit van Kermis FM geëvolueerd en is nu klaar voor de komende jaren. De nieuwe vormentaal en typografie vinden ook hun weg naar de Kermis FM Studio aan het Tilburgse kermislint en andere (online) vormgeving. Het paars, blauw, roze blijft samen met het eendje een herkenbaar beeldmerk.

Genoeg over mij

Laten we 't over jou hebben!

Wil je sparren of elkaar beter leren kennen? Van doordachte UX tot een verzorgde infographic. Met mijn allround ervaring weet ik zeker dat ik iets voor je kan betekenen.

Terug